Verziótájékoztató – Megjelenési dátum: 2013. május 29.
Megjelenési dátum: 2013. május 29.
Kérjük, a program frissítése előtt olvassák el a telepítés előkészítésének ajánlott lépéseit, és az új funkciók használatával kapcsolatos leírásunkat.
A frissítő verzió telepítése előtt mindenképpen készítsenek adatbázismentést!
Az új verzió telepítője a frissítés értesítő ablakból (mely a szoftver Súgó/Programfrissítés keresése pontból is megnyitható), valamint a program alsó információs sávjából termékszám megadása nélkül közvetlenül és a www.kulcs-soft.hu oldalról termékszám megadásával elérhető Ügyfélportál, Szoftvereim pontjából tölthető le.
Figyelem! Szükség esetén a frissítés .NET Framework (.NET 4.0 Client Profile) verziót telepít, ez hosszabb időt vehet igénybe számítógép teljesítménytől függően.
A verzióban elérhető újdonságok, fejlesztések
A készletértékfeladás modul lehetőséget biztosít arra, hogy programban rögzített készletkönyvelési bizonylatok és a kapcsolódó főkönyvi szám paraméterezés alapján elkészíthesse a készletkönyvelési adatokat tartalmazó feladási fájlt. A fájl az Adatátadó rendszer segítségével a Kulcs-Könyvelés programban kerül lekönyvelésre.
A készletfeladás paraméterezéséről és kezeléséről az alábbi blogbejegyzésben olvashatnak részletesen:
Készletfeladás modul működése »
A Kulcs Ügyvitel Költségfelosztás modulja a bejövő számlákon beérkező költségtételek felosztását teszi lehetővé bejövő számla tételekre, valamit gyártás folyamatra vonatkozóan. A költségfelosztás történhet mennyiség, összeg, nettó, vagy bruttó súly és egységár alapon. A felosztás következtében a termék beszerzési ára megnövekszik a ráosztott költséggel.
A modul működéséről részletesen az alábbi bejegyzésünkben olvashatnak:
Költségfelosztás modul működése »
Az ADR a Veszélyes Áruk Nemzetközi Közúti Szállításáról szóló Európai Megállapodást jelenti. Az ADR kiegészítő modul lehetőséget biztosít a termékek ADR szempontból fontos jellemzőinek termék adatlapon történő rögzítésére, majd ez alapján a programban kiállított szállítólevélen szükséges kapcsolódó adattartalom megjelenítésére.
Az új modulhoz kapcsolódó beállításokról és a modul működéséről kapcsolódó bejegyzésünkben:
ADR modul működése », ADR modul beállítása és kezelése »
Munkatársakhoz rendelhető raktár beállítási lehetősége
A Karbantartás / Munkatársak pontban lehetőség van arra, hogy az egyes programfelhasználókhoz egy raktárt hozzárendeljünk. Így bizonylatkiállítás során az adott munkatársnál a kiválasztott raktárat ajánlja fel a program, a Raktár mező alapértelmezett kitöltéseként.
A program felhasználóinak kezeléséről bővebben az alábbi bejegyzésben olvashatnak:
Munkatársak, felhasználók rögzítése »
Ügyfél adatok összevonási lehetősége
Az Ügyfélkezelés/Ügyfelek listában lehetőség van arra, hogy – szükség esetén – kettő, vagy több ügyfél adatait összevonja. A listában kijelölt ügyfelek adatait az Ügyfelek összevonása funkció kiválasztásával tudja egy – az Ön által kiválasztott – ügyfélkartonba rendelni.
Figyelem! Az ügyféladatok összevonási lehetőségével körültekintően járjanak el, mert nem visszavonható művelet.
Az ügyféllista további lehetőségeiről kapcsolódó bejegyzésünkben olvashatnak:
Bejövő oldali bizonylatok módosítási lehetősége
Új verziónktól kezdődően a bejövő készletkezelési bizonylatok szükség esetén rögzítés után történő, utólagos módosítására is lehetőség van a programban.
Amennyiben kapcsolódó bizonylat készült egy adott bevét bizonylatból (bevétből bejövő számla, vagy bejövő szállítólevélből bejövő számla), akkor a módosítás csak a bizonylatkapcsolat megszüntetése után lehetséges. Valamint ha elkészült feladást érintő bizonylatról van szó, a módosítási lehetőségei ennek megfelelően kezelhető.
Az új lehetőségek jogosultsági szabályozásának beállításához három új opció került a Karbantartás/Munkatársak/Jogosultságok fülre (Beszerzés csoport: Bejövő számla módosítása, Bejövő szállítólevél módosítása, Készlet módosítás csoport: Raktári bevét).
Az importálási lehetőségekről és működésükről kapcsolódó bejegyzésünkben olvashatnak:
Raktári bizonylatok listája », Bejövő szállítólevelek listája », Bejövő számlák listája »,
Készletoptimalizálási funkciók bővítése – Szállítói megrendelés készítése minimális készletlista alapján, valamint Vevői megrendelés összesítő listából
Az optimális készletkezelés szempontjából fontos új fejlesztés készült el a programban. A Termékkezelés/Minimális mennyiségek lista lehetőségei tovább bővültek. A minimális és optimális mennyiségszint alatti termékek listázásán kívül a maximum mennyiség alatti és maximum mennyiség feletti termékek is lekérdezhetőek. Az elkészített lista mennyiségi különbözete alapján pedig azonnal generálható egy szállítói megrendelés. Így a szükséges készletmennyiségek beszerzése pillanatok alatt elvégezhető.
Az új funkció lehetőségeiről kapcsolódó bejegyzéseinkben olvashatnak:
Minimális készletlista lekérdezése », Szállítói megrendelés készítése minimális készletlista alapján », Vevői megrendelés összesítő lista »
Tizedesjegy pontosságú mennyiségi adatkezelés a webáruházban
A webáruházban tizedes pontossággal kerülnek szinkronizálásra a mennyiségi adatok.
A szinkron folyamatokról kapcsolódó bejegyzésünkben olvashatnak:
Webáruház szinkron folyamatok »
Új áfakulcs (Nem levonható áfa)
Új áfakulcs került a programba, a Nem levonható áfa (NLA).
Az áfakulcsok törzséről kapcsolódó bejegyzésünkben olvashatnak:
Házipénztár jogcímek paraméterezési lehetőségének bővülése
Az új verzióban lehetőség van arra, hogy a számla műveletekhez kapcsolódó alapértelmezett házipénztár jogcímeket kiválasszák. A Karbantartás / Rendszerbeállítások menüpontban, a Házipénztár és bank fülön paraméterezhető, hogy a kimenő számla kiegyenlítés, illetve stornó, valamint a bejövő számla kiegyenlítés, illetve stornó során kiállításra kerülő pénztárbizonylatokon az adott tétel milyen jogcímen kerüljön feltüntetésre.
A pénzforgalmi elszámolással és egyéb törvényi változásokhoz kapcsolódó funkciókkal kapcsolatos részletes leírásokat az alábbi bejegyzéseinkben olvashatnak:
Házipénztár és bank kezeléséhez kapcsolódó rendszerbeállítások »
Új részleg- és munkaszám rögzítési lehetősége a bizonylatkiállító ablakokról indítva
Az adatrögzítést és bizonylatkiállítást gyorsítja, hogy mostantól a részleg- és munkaszám mezők melletti „+” jel segítségével, szükség esetén új elemet rögzíthetnek az érintet törzsekbe, közvetlenül a bizonylatkiállító ablakról indítva.