Hogyan kezeljem a nem fizető ügyfeleimet?
Amennyiben Önnek már megvannak a kinnlevőség behajtásával összefüggő folyamatai, akkor most ennek a Kulcs-Ügyvitelben történő beállításához kap útmutatást.
Azok, akik még nem alakítottak ki kinnlevőség behajtási rendszert a cégüknél, útmutatásunk alapján kedvet kaphatnak a Kulcs-Ügyvitel lehetőségeinek kihasználására.
Kinnlevőségek alakulásának követése, elemzése
Cége kinnlevőségeinek összegéről és összetételéről gyors áttekintő jelentést kérhet le bármikor a Korosított kintlévőségi lista pontban. A lista alakulásának elemzése, segíthet abban, hogy kinnlevőségek kezelését, igény szerint rugalmasan változtassa, a fizetési hajlandóság tendenciájának függvényében.
Egyedileg kialakított fizetési felszólítási folyamat
Készítsen egyéni fizetési felszólítás dokumentumsablonokat, annak megfelelően, hogy Ön mekkora fizetési késedelem esetén, milyen tartalmú és formátumú levelet kíván nem fizető partnerének küldeni. Így több lépcsős felszólítási folyamatot is ki tud alakítani, hiszen annak megfelelően választhat dokumentum sablont, mekkora, vagy mennyire régi a kinnlevőség, az adott partnernél, vagy akár az alapján, hogy melyik ügyfél kategóriába tartozik.
Helyesen beállított és alkalmazott fizetési módok ügyfeleinél
Amennyiben rossz fizetési hajlandóságot tapasztal egyes partnereknél, kihasználhatja azt a lehetőséget, hogy akár minden egyes ügyfélhez rendelhet kötelező fizetési módot. Ezzel elkerülheti, hogy a problémás partnerek számára kedvező fizetési határidővel készüljenek el ajánlatok, számlák, egyéb értékesítési dokumentumok, a későbbiekben.
Helyesen beállított és alkalmazott fizetési módok a bizonylatokon
Fontos, hogy vevőknek kiküldött számlákon, mindig a megfelelő fizetési módot válassza ki. Azok alapján a számlák alapján készíthető fizetési felszólítás – a fizetési határidő lejárta után, – melyekhez nem állította be, az „Azonnali kiegyenlítés” opciót.
Kiegyenlítések pontos regisztrációja
A fizetésre felszólító, illetve figyelmeztető dokumentumok a számlalistában ki nem egyenlítettként szereplő tételek alapján készíthetőek el, az is fontos, hogy a banki kivonatok alapján, a beérkezett kiegyenlítések mindig pontosan regisztrálásra kerüljenek a Pénzügy pontban. Ezzel elkerülhető, hogy olyan ügyfélnek küldjön felszólítást, aki már kiegyenlítette tartozását.