Kulcs-Ügyvitel Tudásbázis » Adatszolgáltatással kapcsolatos változások – 2018.07.06
Nyomtatás Nyomtatás
Küldés e-mailben Küldés e-mailben

Adatszolgáltatással kapcsolatos változások – 2018.07.06

 

Verziókiadás várható időpontja: 2018.07.06

Verziószám: 18.20.1121.8119

 Ügyvitel4

A verzióban elérhető módosítások

Technikai felhasználónál CSASZ is megadható

Megvalósításra került, hogy a technikai felhasználókat már nem csak az adószámmal, hanem a csoportazonosító számmal is tudjuk authentikálni. Amennyiben mindkét adat rögzítésre került, a technikai felhasználó felvitelekor a szoftver felajánlja, hogy az azonosítás a csoportazonosító, vagy az adószám alapján történjen. Azt kell kiválasztani, amellyel az Online Számla rendszerében történt a technikai felhasználó regisztrációja.

CSASZ

Amennyiben korábban már volt adószám alapú rögzítés, úgy a választó mező inaktív. Ebben az esetben a „Felhasználó törlése” gombra kattintva újra aktívvá válik az opció.

Sikertelen állapotú bizonylatok újraküldése

Amennyiben az alábbi esetek valamelyike miatt sikertelen státuszú bizonylatok vannak a rendszerben, azokat a szoftver automatikusan újraküldi a fent megnevezett verzió telepítése után.

1. Ha fordított adózású, vagy áfa hatályon kívüli tételt is tartalmazott a számla (Az Online Számla rendszer nem fogadja el a nagy kezdőbetűvel küldött értékeket

fad

áfa körön kívüli

2. Tizedesjegy problémák (Az Online Számla rendszer csak 2 tizedesjegyig kezeli az áfa mezőket. Innentől csak az első két tizedesjegyet küldjük be

tizedesjegy_probléma

3. Ha hibás formátumban lett megadva az EU adószám az ügyfél, és/vagy a cég adati közt

hibás_eu_adószám

4. Amennyiben a bankszámlaszám nem 24 karakteren keresztül lett megadva az ügyfél, és/vagy a cég adati közt (Az Online Számla rendszer nem fogadja el a 16 karakteres számlaszámokat, csak ha 0-kal fel van töltve 24 hosszan)

hibás_bankszámlaszám

5. Speciális esetekben a magánszemélynek kiállított sztornó számla sikertelen státuszt kapott. Ezek kikerülnek az adatszolgáltatás köréből és nem lesznek újraküldve. Amennyiben sikeres státuszt kapott és felment a rendszerbe, nem történik változás. A NAV nem szankcionálja. Új számla esetén már semmilyen esetben nem küldjük, ha az ügyfél magánszemély.

Fontos, hogy az újraküldés mindig az alapján történik, hogy az adott bizonylat mikor lett utoljára beküldve a NAV felé. Mivel a szoftver a sikertelen bizonylatok beküldésével 4 óránként próbálkozik, ezért adott esetben bizonyos számlák azonnal lefrissülnek, de lehetnek olyanok is, amelyek beküldése csak néhány óra elteltével történik meg.