- Kulcs-Ügyvitel Tudásbázis - https://tudasbazis.kulcs-soft.hu/kulcsugyvitel -

Új szállítólevél

Szállítólevél készítése és a szállítólevelek listája a Készletezés menüben a Szállítólevelekablakban érhetőek el.

2014-01-23_10h06_08

A listában az új szállítólevél készítés mellett Tekinthetjük megés Stornózhatjukmeglévő szállítóleveleinket. A listában a szállítóleveleinkből Számlátkészíthetünk, mely következtében a szállítólevélen szereplő bejegyzések átkerülnek a számlára, továbbá új szállítólevelet készíthetünk a meglévő alapján az Új a kiválasztott alapjánfunkcióval. Lehetőségünk van a Forinttól eltérő Pénznemben is elkészíteni szállítóleveleinket. Előzetesen rögzítenünk kell a Törzsadatokban, a Pénznemet (pl. € ) és az új szállítólevél Bizonylattömböt.

A szállítólevél készítésénél az ügyfél és a termékek megadása mellett beállíthatjuk a Teljesítés dátumát, valamint a Raktárat, a Részleg-és Munkaszámot és Projekthez is kapcsolhatjuk a bizonylatot. A Sablon módosításával választhatjuk ki a nyomtatási stílust, mely alapesetben klasszikus egysoros. 

Raktár mezővel szabályozhatjuk, hogy mely raktárból történjen a tételek kiadása, de ha tételenként szeretnénk meghatározni a kiadást, akkor a szállítólevél Tétel ablakában is megadhatom a Raktárat.

A megfelelő Sablon használatával (pl. klasszikus) a tételekhez beállított raktár információkat is láthatjuk.

A szállítólevelek listájában a bejegyzésekre lehet szűrni, csoportosítani minden, a bizonylaton szereplő adatra a Szűrésopció segítségével. A lista alján szereplő ablakokban lehet a bizonylatokhoz kapcsolódó plusz információkat megtudni:

>Tételek (a bizonylaton szereplő termékek, áruk adatait láthatjuk)

>Kapcsolódó bizonylatok (a szállítólevélből készült számla, számlák)

>Gyáriszámos tételek (a szállítólevél tételein szereplő gyáriszámok)

A szállítólevél készítésének végeztével a Mentés és bezárás gombra kattintva a szállítólevél elmentése megtörténik és a nyomtatást a későbbiekben a szállítólevél listájából végezhetjük el.

Mentés és nyomtatás gombra kattintva, felugrik egy megerősítő ablak, ahol még módosíthatjuk a sablont, példányszámot, nyomtatót, illetve azon, hogy azonnal nyomtatásra kerüljön-e a számla.

Mentés és nyomtatás gombra kattintva, – ha aktiváltuk a távnyomtatás lehetőségét rendszerünkben,- kiválasztható a Mentés és távnyomtatás lehetősége is. Ilyenkor, az ügyfél e-mail címének megadása után, saját példányunk kinyomtatásához, a nyomtatás paraméterező ablak is megnyílik.

Mentés és új gombra kattintva minden úgy történik, mint a Mentés és bezárás funkciónál, annyi különbséggel, hogy nem záródik be a rögzítőablak, hanem új ablak nyílik meg és tudunk újabb szállítólevelet kiállítani.

Lehetőségünk van a Mégsemgombbal kilépni, illetve Szállítólevél csoportot, kategóriát rögzíteni, és nem utolsó sorban a Nyomtatási előnézetfunkcióval láthatjuk, hogy a kinyomtatásra kerülő szállítólevelünk, hogy fog kinézni.

A kötelezően kitöltésre kerülő mezők meghatározására a Kötelező mezőkad lehetőséget, ezáltal a számunkra fontos mezőket nem felejthetjük ki mert a szoftverfigyelmeztet, hogy még nem töltöttük ki.

A szállítólevelek listáját nyomtathatjukEtikettet készíthetünkés Excel táblázatba is exportálhatjuk.