- Kulcs-Bér Tudásbázis - https://tudasbazis.kulcs-soft.hu/ber-program -
T1041
Posted By On 2012. február 21. kedd @ 12:46 In Adatszolgáltatások | Comments Disabled
Programunkban csoportosan rögzíthetők az 1041-es jelentés adatai az Adatszolgáltatás/APEH felé/T1041 pontban.
A rögzítő felületen nem egy adott napi dátumot, hanem a jelentésre kerülő adatok időszakát (kezdő és záró dátum) kell megadni, és a program a megadott időszak változásait gyűjti össze. A program automatikusan kezeli a biztosítási jogviszony létesítése kapcsán történő bejelentéseket („Új”), a jogviszonyban bekövetkező változásokat („Változás”), a hibásan lejelentett adatok helyesbítését („Helyesbítés”), valamint a már bejelentett, de létre nem jött biztosítási jogviszonyok törlését („Törlés”). A változások listában jelennek meg, így az Általános nyomtatványkitöltő program (ÁNYK) számára készített import elkészítését megelőzően áttekinthetők. A jelentés import elkészítésével az összegyűjtött adatok mentésre kerülnek, így az importálásra került jelentés később bármikor, újra előállítható.
A jelentés több lépésben készíthető el, amelyek a következők:
Nyitó jelentés elkészítése:
A módosított almenüpont első indításakor, amikor még nem áll rendelkezésre semmilyen adat, hogy mely változások kerültek már leadásra, a Felhasználónak rögzítenie kell azt a záró dátumot, amellyel bezárólag jelen verzió használatbavételéig a T1041-es változások már lejelentésre kerültek:
A Nyitó jelentés képernyő csak egyetlen alkalommal, a módosított almenüpont első indításakor jelenik meg. A „nyitó” jelentés kezdő dátuma a program által automatikusan generált adat, amely nem más, mint a cégnél rögzítésre került legkorábbi jogviszony létesítés dátuma, illetve abban az esetben, amennyiben a cégnél jogviszony rögzítésére még nem került sor, 1980.01.01. A záró dátum mezőt a Felhasználónak kell kitölteni, és a mező kötelezően kitöltendő. A záró dátum megadását követően a program elkészíti a „nyitó” bevallást.
Változás jelentések (felvitel, módosítás, törlés, visszanyitás) készítése:
Új jelentés és Jelentés módosításakor egy ablak jelenik meg, ahol a jelentés fő lapjának adatai adhatók meg:
Az egyszeri Nyitó jelentés rögzítését követően lehet új jelentést készíteni, már meglévő jelentés fő lapjának adatait módosítani, előkészített (még nem beadott) jelentést törölni, illetve már beadott jelentést visszanyitni. A jelentés elkészítéséhez rögzíteni kell a jelenteni kívánt időszak kezdő és záró dátumát.
Új jelentés (U/V/H/T): Akkor készíthető, ha az új jelentés elkészítéséhez megadott időszak, telephely és szervezeti egység adata nincs átfedésben valamely másik, még nyitott jelentés időszak, telephely és szervezeti egység adatával.
Adatgyűjtés:
A „Változás jelentések” pontban egy jelentést kiválasztva, a Tovább gombra kattintva történik meg az adatgyűjtés.
Az Adatgyűjtés képernyőn a bevallás fő lapján megadott szempontoknak megfelelően megjelennek a biztosítási jogviszonyok az állapot feltüntetésével. A „beadott” (már importálásra került) állapotú jelentések már nem módosíthatók, az ilyen jelentések az eredeti adattartalommal kerülnek a jelentések elkészítése során ismételten importálásra az ÁNYK-ba, hogy szükség esetén a Felhasználó megtekinthesse azokat. A „Nincs beadva” állapot esetében a felgyűjtött biztosítási jogviszonyok közül a felgyűjteni nem kívánt jogviszonyok jelölése megszűntethető, valamint helyesbítő jelentés esetében a jelentés „Típus” és „Új adatok” oszlopaiban levő adatok kitöltése automatikus, illetve igény esetén módosítható. Fontos tudni azt, hogy a jelentés mentésével elkészül és lezáródik a jelentés. Lezáráskor azok a változások (biztosítási jogviszonyok), amelyek nem lettek kijelölve, nem kerülnek bele a jelentésbe és a lezárás után törlődnek a felgyűjtésből! Abban az esetben, ha van(nak) olyan sor(ok), amelyek nincs(enek) kijelölve, akkor a továbblépés esetén a program figyelmeztet erre, és csak akkor lép tovább, ha a Felhasználó külön engedélyezi. Az „Adatgyűjtés” után, a Tovább gombra kattintva lehet tovább lépni a Változás jelentés elkészítése pontba, a „Jelentések” részhez való visszalépéshez pedig a Vissza gombra kattintva biztosít lehetőséget a program.
Változás jelentés elkészítése, befejezés:
•Elérési út és File-név: Itt adható meg, hogy milyen néven és hova mentse el a program a jelentés file-t. Alapértelmezésben a program a telepített
„import” könyvtárát ajánlja fel, és a file nevét a következő szabályok szerint adja meg:
<ÉÉ>T1041_____.imp, ahol:
<ÉÉ>: A tárgyév két utolsó számjegye
: A cég adatbázisban használt neve
: Az első lépésben („Jelentések”) megadott Telephely, „angol ABC-re” konvertált neve.
: Az első lépésben („Jelentések”) megadott Szerv. egys., „angol ABC-re” konvertált neve.
: Az első lépésben („Jelentések”) megadott bevallás időszakának kezdete.
: Az első lépésben („Jelentések”) megadott bevallás időszakának vége
•ÁNYK-ban történő megnyitás, a jelentés elkészítése után: Ha ez be van jelölve, akkor a program a Mentés gombra kattintáskor, a jelentés file elkészítése és a jelentés lezárása után az ÁNYK programba automatikusan importálja és megnyitja jelentést.
•Megnyitás: A program elkészíti a jelentés file-t, majd importálja és megnyitja az ÁNYK programban.
•A Mentés gombra kattintással lényegében befejezzük a folyamatot:
-Elkészíti a program a jelentés file-t (Nyitó jelentés esetén rákérdez)
-Menti és lezárja a jelentést
-Alapértelmezetten az „ÁNYK-ban történő megnyitás, a jelentés elkészítése után” opció bekapcsolt állapotú, így a program importálja és megnyitja a jelentést az ÁNYK programban. Amennyiben ezen opció bejelöltsége megszűntetésre kerül, akkor az import állomány elkészítésére automatikus megnyitás nélkül kerül sor.
Hasznos volt az információ?
|
|
Article printed from Kulcs-Bér Tudásbázis: https://tudasbazis.kulcs-soft.hu/ber-program
URL to article: https://tudasbazis.kulcs-soft.hu/ber-program/3223/12t1041
Click here to print.
Copyright © 2013 Kulcs-Soft Számítástechnika Nyrt. - Minden jog fenntartva!