Nyomtatás Nyomtatás
Küldés e-mailben Küldés e-mailben

Verziótájékoztató: 2015. március 11.

Megjelenési dátum: 2015.március 11.

A verzióban elérhető újdonságok, fejlesztések

ÚJ! – Listák bővítése partner adatokkal »
ÚJ! – Beszállítókhoz kapcsolható termékek »
ÚJ! – Szállítási körzetenként paraméterezhető szállítási költség – Webáruház funckó »
ÚJ! – Szerződéstétel-megjegyzés átvételének paraméterezhetősége »
ÚJ! – Termékekhez rendelt környezetvédelmi termékdíj tételek automatizált frissítési lehetősége »
ÚJ! – Importálási folyamat optimalizálása – Manuálisan indítható ellenőrzési lehetőség »
ÚJ! – Dokumentum sablonokba választható adatok körének bővítése »
ÚJ! – Utolsó beszerzési ár kiválasztási lehetősége kimenő bizonylatokon »
ÚJ! – Teljesítési igazolás számlához és munkalaphoz »
ÚJ! – Oldalanként nyomtatandó házipénztár bizonylatszám beállítási lehetőség »
ÚJ! – Terméklista lekérés készletérték információval »

 

Listák bővítése partner adatokkal

Az Ügyfélkezelés / Ügyfél kapcsolatok, valamint az Értékesítés / Vevői árajánlatok és Számlák listája bővült a bizonylatokon kiválasztott cím megnevezésével, ország, megye és cím adataival.

Az Ügyfél kapcsolatok lista a fentiek mellett kibővült az Ügyintéző oszloppal is.

Lista adatainak bővítése

Lista adatainak bővítése

Az új mezők átláthatóbbá teszik a listákat és természetesen lehetőséget biztosítanak új csoportosítási és rendezési beállítások elvégzésére is.

A listák nézetének testre szabási lehetőségeiről kapcsolódó bejegyzésünkben olvashatnak.

Listanézet beállítási lehetőségek »

Beszállítókhoz kapcsolható termékek

Amennyiben beszerzéseinket nagyrészt visszatérő beszállítók által bonyolítjuk le, nagy segítséget jelent a jelenlegi verziótól elérhető új kényelmi funkció.

Az ügyfelek adatlapján található új Termékek fülön hozzárendelhető partnerünkhöz az általa szállított termékek köre.

Beszállítókhoz kapcsolható termékek

Beszállítókhoz kapcsolható termékek

A beszerzési bizonylatokon – ha olyan partner kerül kiválasztásra, amelyhez beállítottuk az általa szállított termékek körét, – a tétel rögzítése során csak ezek az érintett termékek kerülnek felajánlásra.

Szállítási körzetenként paraméterezhető szállítási költség – Webáruház funkció

Frissített webáruház használata esetén a Szállítási módok paraméterezése nem a webes adminisztrációs felületen, hanem az ügyviteli programban a Karbantartás / Törzsadatok / Bizonylatok / Szállítási mód pontban történik.

Jelenlegi verziónktól kezdődően a kosár érték, megrendelt mennyiség illetve súly függvényében – akár sávosan – meghatározott szállítási díjakat irányítószámok alapján létrehozható szállítási zónák szerint külön-külön is kezelhetünk.

Első lépésként rögzíteni kell a Karbantartás / Törzsadatok / Bizonylatok / Szállítási zónák pontban az irányítószámok függvényében kialakítható zónákat.

Szállítási zóna

Szállítási zóna

Ezek után a programba rögzített zónák kiválaszthatók lesznek a szállítási költség paraméterezése során.

Paraméterezési lehetőségek

Paraméterezési lehetőségek

A beállítások elvégzése után, a webáruházban leadott megrendelések szállítási címe alapján, már a kialakított szállítási zóna is figyelembe vételre kerül a szállítási költség kalkulációja során.

Szerződéstétel-megjegyzés átvételének paraméterezhetősége

A Karbantartás / Beállítások / Rendszerbeállítások pont Bizonylatkapcsolatok paraméterezése pontban lehetőség van mostantól a szerződésen feltüntetett tételes megjegyzések szállítólevél, számla, illetve vevői rendelésre történő átvételének beállítására is.

Termékekhez rendelt környezetvédelmi termékdíj tételek automatizált frissítési lehetősége

A Karbantartás / Törzsadatok / Termék- és készletkezelés /Környezetvédelmi termékdíj összetevő pontban, ha egy összetevőnél módosítjuk a beállításokat (termékdíj, engedmény, mentesség értéke), lehetőségünk van a Termék hozzárendelések frissítése gomb segítségével valamennyi kapcsolódó terméknél frissíteni a paraméterezést.

Termék hozzárendelések frissítési lehetősége

Termék hozzárendelések frissítési lehetősége

A program egy megerősítő kérdés elfogadását követően elvégzi a műveletet a kapcsolódó termékek adataiban. A sikeres frissítésről visszaigazoló üzenetet kapunk.

Importálási folyamat optimalizálása – Manuálisan indítható ellenőrzési lehetőség

A Karbantartás /Adatok importálása menüben elérhető importálási folyamat során manuálisan indítható  az importálandó adatok ellenőrzése az Adatok ellenőrzése gomb segítségével .

Így például nagy mennyiségű adat esetén sem fut le azonnal az adatok beolvasása után az alapértelmezett azonosító oszlop szerinti ellenőrzés, ami nagyban gyorsítja a folyamatot.

Adatok ellenőrzése

Adatok ellenőrzése

Dokumentum sablonokba választható adatok körének bővítése

A Karbantartás / Törzsadatok / Bizonylatok / Dokumentum sablon pontban bővült az összeállítható dokumentumokba rendelhető adatok köre.

Az eddig elérhető Cégadatok, Ügyféladatok és Egyéb csoportok mellé bekerült a Kategóriák és Egyedi mezők modul használata esetén az Egyedi mezők csoport.

A Kategóriák csoportba az ügyfél kategorizálási csoportok, valamint a Sablon típus mezőben kiválasztott bizonylat csoportok kerültek.

Dokumentum sablonok szerkesztése

Dokumentum sablonok szerkesztése

Utolsó beszerzési ár kiválasztási lehetősége kimenő bizonylatokon

Bizonyos gazdasági folyamatok dokumentálása során szükségünk lehet arra, hogy kimenő bizonylataink tételrögzítő ablakán is elérhető legyen a kiválasztott termék utolsó beszerzési ára.

Ennek a lehetőségnek az aktiválásához a Karbantartás / Beállítások / Rendszerbeállítások / Általános fülön található Árképzés csoport Utolsó beszerzési ár, mint használandó ár kezelése jelölőnégyzet bekapcsolása szükséges.

Amennyiben az opció bekapcsolásra kerül, a tételrögzítő ablakon elérhető árak közt az utolsó beszerzési ár is elérhető lesz. Mivel azonban ez többnyire alacsonyabb ár mint az elérhető értékesítési árak, nem kerül automatikusan felajánlásra. Az eladási árak közül ajánlja fel a program a legkedvezőbbet, az utolsó beszerzési árat figyelmen kívül hagyja.

Választható árak körének bővülése a kimenő bizonylatok tételrögzítő felületén

Választható árak körének bővülése a kimenő bizonylatok tételrögzítő felületén

Teljesítési igazolás számlához és munkalaphoz

A friss verzió feltelepítése után lehetőség nyílik számlák, illetve – szerviz modullal rendelkező felhasználóknak – munkalapok mellé teljesítési igazolás elkészítésére.

A teljesítési igazolások formátumát a Karbantartás / Törzsadatok / Dokumentum sablon pontban tudjuk kialakítani.

A teljesítési igazolás készítését az alapbizonylat (számla vagy munkalap) listájából indíthatjuk el. A listafunkciók közt elérhető a Teljesítési igazolás készítése lehetőség.

Oldalanként nyomtatandó házipénztár bizonylatszám beállítási lehetőség

A Karbantartás / Törzsadatok / Pénzügy / Házipénztár pontban a kezelt házipénztárak paraméterezési lehetősége kibővült.

Az Oldalankénti bizonylatok száma mezőben beállítható az a példányszám, amely után új lapon folytatja a nyomtatást a rendszer.

Házipénztár paraméterezése

Házipénztár paraméterezése

Így megadható többek közt az is, hogy minden házipénztár bizonylat külön lapra kerüljön.

Terméklista lekérés készletérték információval

A terméklista betöltési sebessége optimalizálásra került az új verzióban.

A Termékkezelés / Termékek pontban elérhető terméklista alapértelmezett esetben készletérték adatok nélkül kerül megjelenítésre. Amennyiben a készletérték számítás szerinti Átlagos készletérték oszlopra is szükségünk van, a szűrőablakon lehetőség van a Készletérték adatokkal jelölőnégyzet bekapcsolására.

Készletérték adatok oszlop megjelenítési lehetősége

Készletérték adatok oszlop megjelenítési lehetősége