Nyomtatás Nyomtatás
Küldés e-mailben Küldés e-mailben

Mentés automatizálása

Az  Adatmentő és visszatöltő segédprogram alkalmazásával könnyedén és gyorsan, néhány egyszerű lépésben elvégezhető a mentés.

Az Adatmentő és visszatöltő segédprogram lehetőséget biztosít a mentési folyamat bizonyos fokú automatizálására. Ennek megoldására egy úgynevezett script-fájlt hozhatunk létre. Az automatizáláson túlmenően a script-fájl használatával lehetősége van mentés készítésére azoknak a felhasználóknak is, akik nem rendelkeznek a rendszergazdai jelszóval.

Lehetőségünk van korlátlan számú script-fájl létrehozására, más-más mentési beállításokkal (főleg több év könyvelése esetén, ill. akkor, ha számítógépünk/hálózatunk több tárolójára végzünk mentéseket).

A script-fájl a varázsló előző képernyőin megadott mentési paramétereket tárolja, így azt, hogy az aktuális mentésre hány céget jelöltünk ki, és hová kérjük a mentési állomány létrehozását. Így például két cég könyvelése esetén lehet egy-egy script-fájlunk a két cég külön-külön történő mentésére, ill. egy harmadik, mindkét cég egyszerre történő mentésére.

Az  Adatmentő és visszatöltő segédprogramban az utolsó ablakon kattintsunk aScript és ütemezés gombra.

 A Script és ütemezés gombra kattintva az alábbi kép jelenik meg a rendszergazdaként dolgozó felhasználó képernyőjén:

 

A script-fájl nevének és helyének megadása:
A mappa ikonra kattintva válassza ki a mentés helyét, majd adjon annak egy nevet, majd kattinton a “Script készítése” gombra.

Lehetőség van az így beállított mentés futtatásának üzemezésére is.
Ennek lépései:

  1. Az Ütemezés kiválasztása
  2. Módosítók beállítása
  3. Futtatás kezdő időpontjának megadása (dátum / idő)
  4. Feladat nevének megadása
  5. Rendszergazda adatai (nem kötelező, – de így akkor is elkészül a mentés, ha a munkatársaknak nincs jogosultsága a gépen)
  6. Ütemezés
  7. Tesztelés (Időpont módosítok nélkül egy percen belül elindít egy adatmentést)